Prospekter til Norge
1: Jeg fandt skabeloner til alle 6 eksisterende norske prospekter, fra hver sin løsning (altså fra skabeloner til forskellige ejendomsmæglere). Så kopierede jeg dem ind på den norske demo-løsning, og erstattede farver og logoer med vores kunde-neutrale farver og logo.
2: Eksportérede PDF'er fra de nye neutrale skabeloner i markedsførings-systemet. Lavede mock-up eksempler, der illustrerer design og layout for hvert prospekt. Hvert prospekt har flere variationer med fx 8, 12 eller 16 osv. sider, alt efter hvor meget indhold man har. Mange sider er naturligvis ret ens der imellem, så jeg skulle bare vise udtrykket.
Jeg har brugt nogle skabeloner til mock-ups, som blev lavet for længe siden af en anden fra virksomheden. Jeg har dog selv lavet mock-up fra bunden (illustrator, photoshop) af de portræt-orienterede A4 opslag, hvor man ser både forside og bagside på samme tid.
3: Til sidst har jeg opsat alle mock-ups på opslag á 2 A3-sider i InDesign, og designet baggrund og generelt side-layout. I fremtiden skal Mindworking's Country Manager i Norge have min brochure med sig rundt i landet. Han skal kunne vise potentielle kunder, hvad vi har lavet tidligere, uden at vise det helt som konkurrenterne har det. Derfor skulle logoer, farver, cases, billeder, tekster osv. udskiftes.
Og det endelige design:
Nogle grunde til at jeg valgte det design:
1: Det er ikke forstyrrende selvom den orange ikke dæmpes (den orange er en brand farve).
2: Det fremhæver 3D effekt på mock-up, da indholdet kan krydse grænserne en smule.
3: Det giver en fast (grå) baggrund bag de mock-ups med hvid til kanten, så de ikke går i et med papiret.